Drugą spośród firm transportowych Kompanii Faradobusów jest
Ferdynandiafłot, która początkowo nosiła nazwę Drasnofłot (zmienioną po przywróceniu stolicy Żuław historycznego i tradycyjnego imienia mojego ojca ziemskiego). Są to linie morskie operujące przede wszystkim na obszarze nadmorskiej eksklawy oraz wodach wewnętrznych ZSKHiW ze szczególnym uwzględnieniem Rzeżuchy. Spełniają przy tym ważną funkcję - z uwagi na to, że Interior oraz Żuławy oddziela sporej wielkości pas ziem niczyich, gdzie nie ma żadnej infrastruktury drogowej ani kolejowej rzeka jest swego rodzaju autostradą, a Ferdynandiafłot oraz pomniejsi przewoźnicy uzupełniają rynek lotniczy. Do niedawna przedsiębiorstwo oferowało także liczne rejsy do Aralii, ale budowa Tunelu Transjądrowego w Weerlandzie znacząco zmniejszyła zapotrzebowanie na tego typu usługi. Dyrekcja Ferdynandiafłotu postanowiła zatem przerzucić część środków i otworzyła dodatkowe połączenia do stosunkowo nieodległych portów Ostii północnej, a także między innymi do Leocji i Bialenii.
Oprócz tego firma zajmuje się także transportem towarów: przede wszystkim eksportem produktów i surowców wytwarzanych w ZSKHiW poza granice państwa, ale także sprowadzaniem zbędnych i egzotycznych dziwactw z innych krajów do naszego kraju, w którym niczego nie brakuje. W tym celu wykorzystywana jest flota złożona z kilkunastu kontenerowców.
W chwili obecnej pod banderą Ferdynandiafłotu pływają następujące większe jednostki:
F-1 "Domestos" - statek pasażerski,
F-2 "Radosny Werter" - statek pasażerski
F-3 "Kacmajor" - statek pasażerski
F-4 "Ferdynand Wielki" - kontenerowiec
F-5 "Kondominium" - statek pasażerski
F-6 "Kaja Płodek" - kontenerowiec
F-7 "Gołodupiec" - kontenerowiec
F-8 "Kurda Burda" - kontenerowiec
F-9 "Słońce Aralii" - kontenerowiec
F-10 "Śmierć Kapitana" - kontenerowiec
F-11 "Lumbago" - kontenerowiec
F-12 "Energetyczne Kalesony" - kontenerowiec
F-13 "Twierdza Patologii" - kontenerowiec
F-14 "Jan Paweł II" - kontenerowiec
F-15 "Zakopane" - kontenerowiec
F-16 "Kazimierz Chędożyciel" - kontenerowiec
F-17 "Prawda Ekranu" - kontenerowiec
W przypadku dużych statków pasażerskich ich pojemność waha się miedzy 500 i 1200 sztuk osób ludzi. Dodatkowo firma dysponuje czternastoma mniejszymi łodziami pasażerskimi z przeznaczeniem na krótsze rejsy.