UMOWA W SPRAWIE ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ
zawarta pomiędzy Rządem Trizondalu, a Rządem Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu, zwanego dalej Socjalistycznym Królestwem w Hirschberg-Joksopolis dnia 25-go kwietnia 2016 roku.
Art. 1.Wysokie Układające się Strony zobowiązują się do wspólnego finansowania infrastrutury kolejowej służącej realizacji transportu kolejowego na trasach łączących terytorium Gubernatorstwa Pięciopolskiego, które stanowi integralną część Trizondalu, oraz terytorium Specjalnego Okręgu Żuław Rzeżuszych, stanowiące integralną część Socjalistycznego Królestwa. Szczegółowy przebieg tras kolejowych będących przedmiotem niniejszej Umowy określa załącznik.
Art. 2.1. Każda z Wysokich Układających się Stron zobowiązuje się do pokrycia 50% (słownie - pięćdziesięciu procent) całości kosztów związanych z budową oraz późniejszym bieżącym utrzymaniem trakcji kolejowych oraz wszelkich elementów pojmowanych jako infrastruktura kolejowa, konieczna do funkcjonowania transportu kolejowego. Jednocześnie każda z Wysokich Układających się Stron odpowiedzialna będzie za realizację rzeczonych działań na swoim terytorium, przy czym niewykluczona jest kooperacja. Kwestie związane z budową i utrzymaniem infrastruktury kolejowej na terytoriach niepodlegających jurysdykcji żadnej ze Wysokich Układających się Stron ustalane będą wspólnie przez ich przedstawicieli, co dotyczy także wyceny całości kosztów przedsięwzięcia.
2. Wkład każdej z Wysokich Układających się Stron mogą stanowić również środki finansowe przekazane przez jednostki terytorialne wchodzące w skład każdego z państw, a także inne podmioty państwowe i prywatne.
3. Ochrona infrastruktury kolejowej, stanowiącej przedmiot niniejszej Umowy, realizowana będzie wspólnie przez Wysokie Układające się Strony poprzez współpracę służb i instytucji państwowych na różnych szczeblach.
Art. 3.1. Wysokie Układające się Strony deklarują chęć wprowadzenia uproszczonych procedur granicznych dotyczących podróżnych przekraczających granicę obu państw, w szczególności zaś w czasie podróży przez terytoria, o których mowa w artykule 2. niniejszej Umowy.
2. Wysokie Układające się Strony podejmą kroki zmierzające do wirtualnego, w tym fabularnego, zagospodarowania miejsc leżących w pobliżu nowo wybudowanej trasy kolejowej oraz miejsc związanych z jej funkcjonowaniem, jednak w sposób nie przekraczający prawa międzynarodowego.
Art. 4.Wysokie Układające się Strony zapewnią, także przy udziale komponentu prywatnego, funkcjonowanie regularnego transportu autobusowego na trasach łączących Gubernatorstwo Pięciopolskie i Królewską Gubernię Hirschbergii.
Art. 5.Umowa wchodzi w życie siedem dni po jej ratyfikacji przez przedstawicieli Wysokich Układających się Stron.
Jako pierwszych proszę o złożenie podpisów przedstawicieli Strony Trizondalskiej.